REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO HSEA.PL Karol Żurek
§1
Definicje
- Dni robocze - dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy
- Formularz Kontaktowy - formularz dostępny w Sklepie Internetowym, umożliwiający Klientowi bezpośredni kontakt ze Sprzedawcą za pomocą poczty elektronicznej e-mail.
- Formularz Rejestracyjny - formularz dostępny w Sklepie Internetowym, umożliwiający utworzenie Konta Klienta.
- Formularz Zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży zawieranej na odległość, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Każdy podmiot dokonujący zakupów na podstawie indywidualnego zapytania i wyceny.
- Kodeks Cywilny - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.)
- Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu Internetowego, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Konto Klienta - dostępne dla zalogowanych użytkowników konto klienta w Sklepie, gdzie gromadzone są dane podane przez Klienta podczas rejestracji, historia zamówień, reklamacji oraz wyrażonych zgód.
- Koszyk - element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w tym ilości produktów, danych do wysyłki, sposobu płatności. W koszyku istnieje również możliwość dodania komentarza do Zamówienia.
- Logowanie - proces uwierzytelniania i autoryzacji użytkownika, polegający na podaniu adresu e-mail użytkownika i hasła uwierzytelniającego w celu uzyskania dostępu w wyniku ściśle zdefiniowanych uprawnień do korzystania z określonych funkcjonalności Sklepu Internetowego.
- Newsletter - usługa elektroniczna świadczona przez Sprzedawcę za pomocą poczty elektronicznej e-mail, umożliwiająca wszystkim korzystającym z niej użytkownikom automatyczne otrzymywanie od Sprzedawcy treści informacyjnych o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.
- Prawo do odstąpienia od umowy – Konsument, który zawarł umowę na odległość lub umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 14 dni. Jest to tzw. prawo do namysłu, umożliwiające kupującemu zapoznanie się z towarem i rozważenie racjonalności zakupu.
- Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Przesyłka pobraniowa - typ zamówienia opłacany w momencie doręczenie przesyłki przez kuriera do odbiorcy.
- Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Reklamacja - wyrażenie przez klienta niezadowolenia z produktu, usługi, przebiegu procesu sprzedaży, niespełnionych oczekiwań, dezaprobata z zaistniałego stanu, który odbiega od oczekiwań w stosunku do konkretnego przedmiotu bądź usługi.
- Rękojmia - tryb dochodzenia odpowiedzialności przez Konsumenta od Sprzedawcy w związku z ujawnioną wadą fizyczną (niezgodnością z umową) lub prawną zakupionego towaru, określony w przepisach Kodeksu cywilnego.
- Regulamin - niniejszy regulamin, wraz z wszystkimi jego zapisami. W zakresie świadczonych usług drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.), a Sprzedawca jest usługodawcą w rozumieniu tej ustawy.
- Rejestracja - proces zakładania po raz pierwszy oraz autoryzacji użytkownika, polegający na podaniu niezbędnych danych osobistych, nadania hasła uwierzytelniającego w celu utworzenia Konta Klienta, a tym samym uzyskania dostępu w wyniku ściśle zdefiniowanych uprawnień do korzystania z określonych funkcjonalności Sklepu Internetowego.
- Sklep Internetowy - strona internetowa prowadzona przez Sprzedawcę pod adresem www.hsea.pl, umożliwiająca zakup Produktów znajdujących się w ofercie Sprzedawcy.
- Sprzedawca/Usługodawca - właściciel Sklepu Internetowego, w tym przypadku HSEA Karol Żurek Karol Żurek ul. Klukowska 52/23, 03-892 Warszawa woj. Mazowieckie; Polska, NIP: 6252335418.
- Operator Płatności – podmiot odpowiedzialny za obsługę płatności.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
- Użytkownik - osoba fizyczna lub osoba prawna, kupująca produkty bądź usługi. Osoba odwiedzająca, przeglądająca, korzystająca ze Sklepu Internetowego.
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
§2
Postanowienia ogólne
- Sklep Internetowy www.hsea.pl dostępny pod adresem internetowym www.hsea.pl prowadzony jest przez:
HSEA Karol Żurek Karol Żurek ul. Klukowska 52/23, 03-892 Warszawa woj. Mazowieckie; Polska, NIP: 6252335418, adres poczty elektronicznej: biuro@hsea.pl; numer telefonu kontaktowego +48 664 787 383; nr konta 05 1050 1025 1000 0092 1834 5917 ING Bank Śląski S.A., Kod BIC: INGBPLPW
- Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego, a w swojej treści określa zasady korzystania za sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania umów sprzedaży z klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Regulamin zawiera zasady, regulujące prawa i obowiązki Usługodawcy oraz Użytkownika (osoba fizyczna lub prawna).
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia (w tym przerwy) w funkcjonowaniu Sklepu Internetowego spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym (witryna hsea.pl) w związku z realizacją postanowień niniejszego regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w Polityce Prywatności opublikowanej na stronie Serwisu Internetowego. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne, a użytkownik może w dowolnym momencie wycofać udzielone zgody na przetwarzanie danych.
§3
Działalność, świadczenie usług drogą elektroniczną
- Głównym obszarem działalności Sklepu Internetowego jest handel detaliczny produktami chroniącymi przed upadkiem z wysokości, sprzętem wspinaczkowym, sprzętem arborystycznym oraz do prac na wysokości, jak również odzieżą oraz akcesoriami BHP, sprzętem zabezpieczenia technicznego.
- Informacje na temat oferty Sklepu Internetowego są umieszczane przez Sprzedawcę za pośrednictwem internetu, pod adresem www.hsea.pl.
- Sprzedawca wykorzystuje środki komunikowania się na odległość w celu prowadzenia działalności o której mowa w pkt. 1 tego paragrafu.
- Sprzedawca korzysta z sieci internetowej w celu świadczenia następujących usług:
- umożliwienia kupowania towarów oraz usług znajdujących się w ofercie Sklepu Internetowego za pomocą koszyka zamówień, zarówno po zalogowaniu na indywidualne konto klienta, jak i bez niego
- umożliwienia Klientowi kontroli nad swoim Kontem Klienta, w tym śledzenia przesyłek, historii zamówień, składania reklamacji, zmiany danych
- przekazywania Klientom za pomocą Newslettera informacji handlowych oraz marketingowych
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą wypełnienia i potwierdzenia przez użytkownika:
- Formularza Rejestracyjnego
- Formularza Kontaktowego
- Formularza Zamówienia
- Zapisania się do Newslettera rozsyłanego poprzez Sklep Internetowy (dobrowolnie)
- Wszystkie towary oferowane w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Sprzedawca zastrzega, że Konsument kupujący produkty znajdujące się w ofercie Sklepu Internetowego musi być świadomy zagrożeń wynikających z uprawiania wspinaczki, turystyki, pracy na wysokości, arborystyki, nieumiejętnego użytkowania i doboru akcesoriów BHP oraz powinien posiadać odpowiednią wiedzę i przeszkolenie w zakresie korzystania z zakupionego sprzętu. Każdy Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z instrukcją obsługi zakupionego przez siebie produktu. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody (zarówno majątkowe, jak i niemajątkowe) powstałe w wyniku nieprawidłowego użycia przez Konsumenta/klienta produktu z oferty Sklepu Internetowego.
§4
Ceny oraz warunki sprzedaży
- Ceny produktów widocznych w Sklepie Internetowym wyrażone są w złotych polskich (PLN) a kwota podana do wiadomości klienta uwzględnia wszelkiego rodzaju podatki (w tym VAT), właściwe dla sprzedaży towaru na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
- Ceną wiążąca jest cena podana przy każdym produkcie (wariancie, w przypadku Produktów Wariantowych) w chwili złożenia Zamówienia przez Klienta.
- O łącznej wartości (wraz z podatkami) całego Zamówienia, a także o kosztach dostawy oraz opłatach za płatność (jeśli występują), a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia poprzez Koszyk, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
- W przypadku produktów wariantowych (tj. występujących w różnych odmianach takich jak wielkość, pojemność, długość, rozmiar, zawartość zestawu itp.) ceny konkretnych wariantów mogą się różnić pomiędzy sobą. W takim wypadku cena danego wariantu jest widoczna na karcie produktu a jej wysokość przypisana jest wyłącznie do tej jednej pozycji, przy której została ona umieszczona.
- Ceny produktów posiadających więcej niż jeden wariant posiadają dopisek „od”, podkreślający występujące różnicę cenowe w zależności od wybranego wariantu.
- Ceny produktów widocznych w Sklepie Internetowym nie zawierają kosztów wysyłki. Koszty wysyłki zależą od wartości zamówienia złożonego przez Klienta, wybranego sposobu dostawy oraz metody płatności.
- Promocje występujące w Sklepie Internetowym nie łączą się, o ile regulamin promocji nie stanowi inaczej.
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy, o której Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian cen, zarówno jeśli chodzi o produkty, jak i opłaty za wysyłkę lub płatność za pobraniem. Nowe warunki wchodzą w życie w momencie ich zmiany przez Sprzedawcę i nie wpływają na wartość zamówienia złożonego przed ich ustanowieniem.
- Konsument otrzymuję od Sprzedawcy fakturę/rachunek potwierdzającą przeprowadzenie procesu zakupów w momencie wysyłki lub odbioru towaru. W przypadku sprzedaży na odległość, dokumenty są wysyłane na adres e-mail podany na Zamówieniu.
- Akceptując postanowienia niniejszego Regulaminu Klient zgadza się jednocześnie na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej (plik pdf).
§5
Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: Imię i Nazwisko, Nazwa i adres firmy, Numer telefonu, Adres e-mail, NIP.
- Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
§ 6
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
- zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
- jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
- kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”/kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail,
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie.
§7
Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- W przypadku wyboru przez Klienta:
- płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 5 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
- Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- Produkty dostępne – czas wysyłki od złożenia zamówienia do 5 dni roboczych.
- Produkty na zamówienie – czas wysyłki od złożenia zamówienia od 10 – 20 dni roboczych.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość żądania dostarczenia Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży,
- W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin.
- Dostawa Produktu odbywa się na terenie Unii Europejskiej.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
- Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
§8
Warunki dostawy oraz płatności
- Sprzedawca oferuje Klientowi następujące metody dostawy:
- Przesyłka kurierska (DPD Sp. z o.o., InPost Sp. z o.o.)
- Przesyłka kurierska pobraniowa (DPD Sp. z o.o., InPost Sp. z o.o.)
- Przesyłka paczkomatowa (InPost Sp. z o.o.)
- Przesyłka paczkomatowa pobraniowa (InPost Sp. z o.o.)
- Odbiór osobisty (możliwy wyłącznie po wcześniejszym umówieniu)
- Maksymalna wartość Zamówienia realizowanego przy pomocy przesyłki kurierskiej pobraniowej wynosi 10000 zł (netto).
- Termin dostawy produktu do Klienta wynosi 1 – 2 dni roboczych, liczonych od ukończenia przygotowania Zamówienia do wysyłki, zgodnie z pkt. 8 §8 niniejszego Regulaminu.
- W przypadku Zamówienia, którego całościowa wartość przekracza 300 zł a zamówienie zostało przedpłacone (poprzez przelew bankowy lub płatność za pośrednictwem serwisu płatniczego Przelewy24) i jest dostarczane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zakupione produkty wysyłane są na koszt Sprzedawcy za pośrednictwem firmy kurierskiej lub Paczkomatu (zależnie od wyboru sposobu dostawy przez Klienta).
- Domyślnym krajem dostawy dla Zamówień realizowanych przez Sklep Internetowy jest Rzeczpospolita Polska.
- Wysyłki zagraniczne są możliwe za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD, po uprzednim przedpłaceniu Zamówienia. W przypadku wysyłki Zamówienia poza obszar Unii Europejskiej nabywca zobowiązany jest do pokrycia dodatkowych opłat celnych i/lub kosztów związanych z wywozem towaru poza obszar UE.
- Odbiór osobisty zamówionego zamówienia możliwy jest wyłącznie po wcześniejszym umówieniu, potwierdzonym w formie mailowej lub telefonicznej, w godzinach pracy Sprzedawcy.
- Śledzenie paczek możliwe jest dzięki odnośnikom do firm kurierskich w sekcji „Wysyłki” widocznej dla zalogowanego Klienta na jego Koncie Klienta.
- Sprzedawca oferuje Klientowi następujące metody płatności:
- Przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy (05 1050 1025 1000 0092 1834 5917, ING Bank Śląski S.A.), umieszczając w tytule numer zamówienia wygenerowany automatycznie przez Sklep Internetowy
- Szybką płatnością internetową za pośrednictwem serwisu płatniczego Przelewy24
- Gotówką lub kartą przy odbiorze towaru od kuriera (dostępność terminali płatniczych może się różnic w zależności od rejonu doręczenia oraz wybranej firmy kurierskiej)
- Gotówką przy odbiorze osobistym (po wcześniejszym umówieniu)
- W przypadku wyboru płatności przelewem na rachunek bankowy, szybkiej płatności internetowej lub przy nie przedpłaconym odbiorze osobistym, Klient zobowiązany jest do zapłaty w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy sprzedaży. Jeżeli w tym terminie Klient nie dokona zapłaty, wtedy, zgodnie z art. 491 §1 Kodeksu cywilnego, Sprzedawca może wyznaczyć Klientowi dodatkowy termin na zapłatę (nie dłuższy jednak niż 7 dni kalendarzowych), a jeśli i w tym okresie wpłata w pełnej wysokości nie zostanie uiszczona, Sprzedawca będzie uprawniony do jednostronnego odstąpienia od umowy z natychmiastowym skutkiem dla obu stron.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji Zamówienia wysyłanego za pomocą przesyłki kurierskiej pobraniowej wobec Klienta, który nie odebrał poprzedniego zamówienia wysyłanego w ten sam sposób. Przywrócenie formy dokonania zapłaty poprzez przesyłkę kurierską pobraniową dla danego Klienta następuje po złożeniu zamówienia z formą dokonania zapłaty poprzez jedną z pozostałych form płatności, wymienionych w §9, pkt 9.1 lub pkt 9.2 tego Regulaminu.
§9
Reklamacje i rękojmia
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta za zgodność Produktów z zawartą umową sprzedaży, w zakresie określonym przepisami Kodeksu Cywilnego.
- Jeżeli zakupiony Produkt ma wadę Klient może żądać:
- Wymiany na nowy, wolny od wad Produkt
- Obniżenia ceny Produktu
- Usunięcia wady Produktu
- Zwrotu pieniędzy
- Sprzedawca może odmówić spełnienia żądań Klienta, jeżeli doprowadzenie wadliwego Produktu do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo generuje nadmierne koszty w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia Produktu do zgodności z umową. Przy ocenie potencjalnie nadmiernej wysokości kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnie z Umową Sprzedaży, a dodatkowo także rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności. Sprzedawca bierze także pod uwagę ewentualne niedogodności, na jakie naraziłby Klienta inny niż żądany przez niego sposób zaspokojenia.
- W przypadku żądania przez Klienta obniżenia ceny Produktu, obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy ze stwierdzoną wadą pozostaje do wartości rzeczy wolnej od wad.
- Kupujący nie może odstąpić od Umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
- Klient może złożyć reklamację przesyłając drogą mailową na adres biuro@hsea.pl
- Klient może również złożyć reklamację osobiście, dostarczając wadliwy Produkt do siedziby Sprzedawcy, po wcześniejszym umówieniu.
- W celu dokładniejszej weryfikacji zgłaszanej wady Sprzedawca może poprosić Klienta o przesłanie drogą mailową na adres biuro@hsea.pl dodatkowych zdjęć i/lub samego Produktu na adres swojej siedziby.
- W celu dokładniejszej weryfikacji Klient powinien dołączyć do reklamowanego produktu kopię dokumentu potwierdzającego zakup.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za zasadną. O sposobie rozpatrzenia reklamacji, Klient zostanie poinformowany drogą mailową lub pisemnie przesyłką poleconą.
- Skorzystanie przez Konsumenta z uprawnień wynikających z gwarancji nie wyłącza możliwości skorzystania przez niego z uprawnień wynikających z rękojmi za wady Towaru przewidzianej przepisami Kodeksu cywilnego.
- W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji lub naruszenia interesów Klienta, Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń takich jak mediacja, czy sąd polubowny. Niezależnie od powyższego Klient będący Konsumentem może zwrócić się o pomoc do miejskiego (powiatowego) rzecznika konsumentów. Informacje w tym zakresie można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: www.uokik.gov.pl. Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie http://www.uokik.gov.pl.
- Sprzedawca informuje, że istnieje możliwość pozasądowego rozstrzygania sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży zawartych pomiędzy Konsumentem i Sprzedawcą na szczeblu unijnym, za pomocą Platformy ODR, która stanowi punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców pragnących pozasądowego rozstrzygania sporów objętych Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. Platforma ODR działająca pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr jest interaktywną stroną internetową, do której możliwy jest elektroniczny i bezpłatny dostęp we wszystkich językach urzędowych instytucji Unii Europejskiej.
- Sprzedawca deklaruje, że nie jest producentem oferowanych Produktów.
§10
Wymiana towaru
- Klient ma możliwość wymiany, bez podania przyczyny, zakupionego Produktu, na inny Produkt dostępny w ofercie Sklepu Internetowego, po wcześniejszym uzgodnieniu ze Sprzedawcą.
- Wymieniany produkt może być w cenie niższej, tej samej cenie albo, za odpowiednią dopłatą, w cenie wyższej od pierwotnie nabytego produktu. Przez odpowiednią dopłatę rozumie się tutaj różnicę pomiędzy ceną produktu droższego a ceną produktu tańszego, uiszczaną przez konsumenta za pośrednictwem przelewu bankowego na konto Sprzedawcy. W przypadku, gdy wartość nowego Produktu jest niższa niż wartość pierwotnie kupionego Produktu, Sprzedawca dokonuje zwrotu nadpłaty z wykorzystaniem takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient (chyba że ten wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami).
- Wymiana produktu może nastąpić w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od dnia otrzymania produktu, jednakże pod warunkiem, że zarówno wymieniany produkt, jak i jego opakowanie, znajduje się w stanie niezmienionym, jest kompletny i nie był używany.
- W celu dokonania wymiany, Produkt należy odesłać na adres korespondencyjny Sprzedawcy: ul. Chabrów 109/15; 45-221 Opole. Niezbędne jest także wskazanie przez Wymieniającego produkt, który chce otrzymać w zamian za produkt odesłany, co Klient uczynić może drogą mailową (wysyłając wiadomość e-mail na adres: biuro@hsea.pl), lub też w tradycyjnej formie pisemnej, dołączając wiadomość odpowiedniej treści do odsyłanego produktu.
- W przypadku wymiany zakupionego produktu Kupujący ponosi jedynie koszty odesłania towaru podlegającego wymianie do Sprzedawcy.
§11
Zwroty i prawo do odstąpienia od umowy
- Klient, który będąc Konsumentem zawarł Umowę Sprzedaży na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 (czternastu) dni, liczonych od dnia otrzymania Zamówienia przez Klienta. Oświadczenie odstąpienie od umowy należy dostarczyć mailowo, na adres biuro@hsea.pl lub korespondencyjnie, wysyłając oświadczenia na adres Sprzedawcy.
- Prawo do odstąpienia od Umowy przez Klienta będącego Konsumentem jest wyłączone w sytuacji, gdy:
- przedmiot Umowy Sprzedaży stanowią produkty nieprefabrykowane, wyprodukowane według specyfikacji Konsumenta lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
- przedmiot Umowy Sprzedaży stanowią produkty, których cena zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy
- przedmiot Umowy stanowi usługa wykonywana indywidualnie dla Konsumenta, której Regulamin (z którym Klient zapoznał się przed przeprowadzeniem usługi) jasno zaznacza, iż po wykonaniu usługi w pełni przez Sprzedawcę, Konsument utraci prawo odstąpienia od umowy
- przedmiot Umowy Sprzedaży stanowią produkty dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych
- przedmiot Umowy Sprzedaży stanowią produkty ulegające szybkiemu zepsuciu lub mające krótki termin przydatności do użycia
- przedmiot Umowy Sprzedaży stanowią dzienniki, periodyki lub czasopisma (z wyjątkiem umowy o prenumeratę lub subskrypcję).
- przedmiot Umowy Sprzedaży stanowią nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu (jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu)
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi całkowitą wartość zakupionych produktów, których dotyczy Umowa sprzedaży, od której Konsument odstępuje. Zwrot środków nastąpi nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia, w którym został poinformowany o decyzji konsumenta o odstąpieniu od umowy. Sprzedawca dokonuje zwrotu środków przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument (chyba że ten wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami).
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi odstępującemu od Umowy Sprzedaży także koszt dostawy towaru, jeśli został on przez Konsumenta poniesiony (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, zgodnie z obowiązującym cennikiem wysyłek w momencie związania się daną Umową Sprzedaży). Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy dostępny sposób dostawy oferowany w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów, wynikających z różnicy cen. Sprzedawca dodatkowo nie ponosi kosztów przesyłki zwrotnej od Klienta.
- Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. O zachowaniu terminu decyduje data nadania przesyłki zawierającej Produkt do Sprzedawcy. Konsument może zwrócić Produkt na adres: ul. Klukowska 52/23, Warszawa 03-892.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności środków otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem.
§12
Ochrona konsumenta
- Zapisy niniejszego Regulaminu nie ograniczają ani nie wyłączają jakichkolwiek praw Użytkowników (w tym także Klientów) będących Konsumentami w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, przysługujących im na mocy powszechnie i bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa polskiego i/lub europejskiego.
- W przypadku sprzeczności postanowień niniejszego Regulaminu z przepisami Kodeksu Cywilnego, pierwszeństwo zawsze mają powszechnie i bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa polskiego i/lub europejskiego.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w tym m.in. Kodeksu cywilnego oraz przepisy Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. poz. 827) oraz Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. z 2002 r. Nr 144 poz. 1204).
- Skorzystanie przez Klienta z uprawnień wynikających z gwarancji nie wyłącza możliwości skorzystania przez niego z uprawnień wynikających z rękojmi za wady Towaru przewidzianej przepisami Kodeksu cywilnego.
- W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji lub naruszenia interesów Klienta, Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń takich jak mediacja, czy sąd polubowny. Niezależnie od powyższego Klient będący Konsumentem może zwrócić się o pomoc do miejskiego (powiatowego) rzecznika konsumentów. Informacje w tym zakresie można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: www.uokik.gov.pl. Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie http://www.uokik.gov.pl.
- Sprzedawca informuje, że istnieje możliwość pozasądowego rozstrzygania sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży zawartych pomiędzy Konsumentem i Sprzedawcą na szczeblu unijnym, za pomocą Platformy ODR, która stanowi punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców pragnących pozasądowego rozstrzygania sporów objętych Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. Platforma ODR działająca pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr jest interaktywną stroną internetową, do której możliwy jest elektroniczny i bezpłatny dostęp we wszystkich językach urzędowych instytucji Unii Europejskiej .
- Zgodnie z art. 1836 Kodeksu postępowania cywilnego, w przypadku sporu pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, Klient może złożyć do stałego mediatora wniosek o przeprowadzenie mediacji, z dołączonym dowodem doręczenia jego odpisu Sprzedawcy. Informację o listach stałych mediatorów oraz o ośrodkach mediacyjnych można uzyskać w każdym Sądzie Okręgowym.
- Zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz. U. z 2001 r. Nr 4, poz. 25 Nr 110, poz. 1189), w przypadku sporu pomiędzy Sprzedawcą a Klientem będącym Konsumentem, Konsument ma prawo złożyć wniosek do Wojewódzkiego Inspektora Handlowego o wszczęcie postępowania mediacyjnego.
§13
Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu Internetowego zawierane są w języku polskim.
- Zakazane jest dostarczanie treści bezprawnych do Sklepu Internetowego przez Użytkowników.
- W przypadku naruszenia przez Klienta postanowień Regulaminu, Sprzedawca może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu Internetowego lub ograniczyć dostęp Klienta do całości lub części jego zasobów ze skutkiem natychmiastowym, a w szczególności gdy Klient:
- umyślnie podał nieprawdziwe, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich dane osobowe lub teleadresowe
- dopuścił się za pośrednictwem Sklepu Internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w tym innych Klientów Sklepu Internetowego
- dopuścił się za pośrednictwem Sklepu Internetowego naruszenia dóbr intelektualnych należących do Sprzedawcy, podmiotów pozostających z nim w relacjach biznesowych lub innych Klientów Sklepu Internetowego
- dopuścił się innych zachowań, które są niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa polskiego i/lub europejskiego.
- wykorzystuje platformę Sklepu Internetowego do przesyłania lub zamieszczania niepożądanych informacji handlowych (spamu)
- Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z zawartych przez Klientów za pośrednictwem sklepu internetowego umów jest sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z zawartych przez Przedsiębiorców za pośrednictwem sklepu internetowego umów jest sąd, w którego okręgu znajduje się siedziba Sprzedawcy.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu, przy czym wszelkie wprowadzane zmiany nie naruszają w żadnym stopniu praw osób, które zawarły Umowy Sprzedaży przed modyfikacją Regulaminu.
- Informacje o produktach (w tym przede wszystkim ich opisy, specyfikacje, ceny, zdjęcia oraz filmy) zamieszczone na stronach Sklepu Internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu zapisów art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Niniejszy regulamin obowiązuje od 14 września 2024 roku.